Tuesday 11 December 2012

SPEED - Cintaku Bukan Sekadar Di Meter Jalanan (Bab 8 & 9)


Bab 8

“Aku dengar laki dia dah ceraikan dia, betul ke?”Kazrina yang sedang menuju ke pantry tidak jadi meneruskan langkahnya.  Gosip yang dia dengar menghiris hatinya, sampai hati rakan sekerja menjaja kisah rumahtangganya.


“Betul, aku tahu dari cerita Fazilah sepupu aku yang kerja dekat Empire Straits Building satu syarikat dengan laki dia.”beria-ria si tukang gossip bercerita tanpa mengetahui kehadiran aku disitu.

 
“Ya ke? Kesiankan, muda-muda lagi dah kena cerai.  Mesti laki dia gila kat perempuan lain.”Kazrina menahan debaran didada, sakit dirasakan.  Gosip rumahtangganya membuatkan dia tak tenang.  Sebelum hatinya bertambah sakit, baik dia pergi dari situ. Namun langkahnya sumbang, dia terlanggar seseorang menyebabkan dia jatuh terduduk.  Sakit dipunggung menjalar ke perutnya pula, cecair merah keluar membasahi kain kurungnya.  Lelaki itu terkejut, tanpa amaran lelaki itu mengendong Kazrina meletakkan dia disofa berhampiran.

 
“Awak tak apa-apa?” bergetar suara Hakimi bertanyakan keadaan wanita itu.  Demi melihat darah yang mengalir dari kain kurung wanita iu, Hakimi sekali lagi mengendong wanita itu keluar dari pejabat itu.  Dia ingin membawa wanita itu ke klinik berhampiran, nasibnya baik kerana ada sebuah hospital swasta disekitar kawasan bangunan ini.

 
“Nasib baik encik sempat bawa isteri encik ke sini, kalau tidak tentu isteri encik keguguran.’tutur doktor yang memakai tag nama Rugayah. Tercengang Hakimi Lufti sebentar, kepala yang tidak gatal digarunya.

 
“Doktor, saya..saya..”tergagap-gagap Hakimi ingin menyuarakan sesuatu.  Takut akan mengundang fitnah pula.  “Lebih baik aku iyakan saja, lagipun takkan doktor ni minta surat nak nikah pula.”

 
“Saya tahu, encik nak nak melawat isteri encik kan? Kejap lagi kami pindahkan dia ke wad, encik bolehlah lawat dia.  Saya pergi dulu, assalamualaikum.” Hakimi menjawab salam sebelum duduk semula dikerusi berhampiran.  Tak sampai sejam, katil yang diduduki Kazrina ditolak keluar menuju ke wad biasa.  Seorang jururawat menyapa Hakimi, “Encik, ini baju kotor isteri encik.  Dan ini semua dokumen yang encik perlukan untuk pendaftaran, sila buat pendaftaran di sebelah kiri sana.”tutur jururawat yang ramah itu.  Hakimi mengangguk kepalanya.  Sebelum beredar, sempat jururawat itu bertanya lagi, “Isteri encik saya nak saya hantarkan ke wad biasa atau persendirian?”

 
“Persendirian, saya mahukan keselesaan untuknya.”jawab Hakimi dengan yakin.  Biarlah jururawat mahupun doktor fikir dia suami kepada wanita malang itu. 

 
Hakimi menghayun langkah menuju ke kaunter pendaftaran, ingin membuat pendaftaran bagi wanita malang itu.  Rasa bahagia pula menerjah.”Kalaulah betul wanita itu isteri aku, alangkah indahnya dunia ini.  Akulah manusia yang paling bertuah.”

 
Selepas jam 9 malam, Kazrina tersedar dari pengsan.  Diraba-raba perutnya, nasib baik ada kesan bonjolan walaupun masih kempis.  Dikalih pandang ke sisi, ada seorang lelaki tertidur disofa berdekatan katilnya.

 
Kazrina cuba bangkit, ingin ke bilik air.  Dipegang sisi katil, bunyi yang terhasil mengejutkan Hakimi yang terlena disofa.  Lelaki itu menggosok-gosok matanya, senyuman terbit dibibir lelaki itu.”Awak dah sedar?”Kazrina menggaguk lemah.  Matanya diisyaratkan ke arah bilik air.

 
“Awak ke tandas? Mari, saya tolong.”Kali ini Kazrina menggeleng kepala, tidak mahu ditolong lelaki itu.

 
“Kenapa? Saya ikhlas nak tolong awak. Salah ke?” pertanyaan lelaki itu mengundang tawa dihati Kazrina. “Tentulah salah, lelaki itu bukan suaminya.”

 
“Maaf, saya tak mahu menyusahkan awak.  Lagipun awak dan saya, kita bukan mukhrim.”Hakimi ketawa, benar mereka berdua bukan mukhrim.

 
“Kalau macam tu saya panggilkan jururawat, dia boleh bantu awak.”selepas berkata, Hakimi keluar memanggil salah seorang jururawat yang sedang bertugas.

 
Jururawat datang membantu Kazrina masuk tandas, selesai mengerjakan hajatnya Kazrina dipapah semula ke katil.”Terima kasih nurse”juurawat itu menyambut dengan senyuman manis.

 
“Kita belum berkenalan lagi, saya Hakimi Lufti. Awak Kazrina Atirah kan?” Hakimi memperkenalkan dirinya, ingin mengetahui lebih lanjut tentang wanita misteri ini.

 
“Ya, macam encik Hakimi tahu nama saya.” Pertayaan Kazrina dijawab dengan senyuman dibibir. 

 
“Masa nak daftarkan awak, saya diberitahu nama awak Kazrina Atirah.”kening Kazrina terangkat sebelah. “Oh!”

 
“Dah malam, encik Hakimi tak nak balik ke?”bukannya Kazrina nak menghalau lelaki ini pergi, tapi dia tidak selesa.  Hakimi mengerti dengan butir bicara Kazrina, dia juga ini pulang membersihkan diri.  Seharian dia menemani Kazrina, dia hanya sempat menunaikan solat di surau berdekatan.

 
“Betul juga tu.  Memandangkan awak pun dah sedar saya pun nak minta diri.  Esok saya datang balik,”belum sempat Hakimi beredar, Kazrina memanggilnya semula.

 
“Encik Hakimi, saya nak ucapkan terima kasih diatas bantuan encik. Pasal bayaran hospital, saya akan uruskan sendiri.  Tak perlu encik susah-susah, saya tahu nak jaga diri saya sendiri.” kata-kata kazrina menyentap sanubari Hakimi. “Tabahnya wanita ini.”

 
“Awak jangan risau, saya akan bertangungjawab.  Lagipun disebabkan saya, awak berada disini.  Jadi sayalah yang perlu menanggung semua kos rawatan perubatan awak.” tegas Hakimi.

 
“Tapikan encik Hakimi, saya..” belum sempat Kazrina meneruskan, Hakimi cepat-cepat pangkas. “Saya ikhlas.  Satu lagi, panggil saya Kimi sudah.  Tak perlu berencik-encik dengan saya.” Langkah kaki diteruskan, dihadiahkan sekuntum senyuman sebelum meninggalkan wanita malang itu.

 

Kazrina memandang lemah pintu yang tertutup.  Bukannya dia ingin bersikap tidak sopan pada lelaki itu, tapi dia perlu menjarakkan dirinya.  Dia tidak mahu terlibat dengan lelaki lain dalam permasalahannya.  Mujur dia sudah tidak tinggal lagi dengan Misya lagi, jika tidak dia pasti sudah menyusahkan sahabatnya itu.   Kazrina masih ingat lagi ketika dia mahu keluar dari rumah Misya ingin tinggal sendirian.   Menyebabkan Misya mogok bercakap dengannya selama 2 hari, mujur Safuan bertindak sebagai orang tengah.   Sahabatnya setuju dengan syarat agar Kazrina mencari rumah disekitar kejiranan yang sama dengannya.  Dan bermulalah kehidupan barunya bersama anak yag dikandung.  Kazrina tenang menjalani kehidupan serba kekurangan, dia bebas mencorak kehidupannya.  Tanpa terduga, airmatanya menitis laju.  Teringat akan keluarga yang sudah lama tidak dijenguk, apa khabar ibu dan adik-adik.  Insyaallah, selepas dia dibenarkan keluar dari hospital, dia akan pergi menjenguk keluarganya nanti.  Harap-harap semuanya baik-baik belaka, rindunya pada adik-adik tidak terkata.

 
Dalam kereta, Hakimi masih termenung panjang.  Baru seminggu dia bekerja disyarikat itu, tidak banyak yang dia ketahui tentang wanita yang bernama Kazrina Atirah.  Melalui gossip-gosip yang hebat diperkatakan dikalangan pekerja wanita membuatkan dia simpati pada wanita ini.  Dia kenal dengan Amar Amsyar suami wanita malang itu, bekas rakan sekolejnya juga.  Apa yang membuatkan dia geram, mengapa Amar Amsyar sanggup melantari isterinya yang sedang mengandungkan anaknnya.  Dimana nilai-nilai kemanusiaan Amar Amsyar, apa yang telah merasuknya berbuat demikian.  Hakimi meraup wajahnya, dia jatuh simpati pada wanita itu.  Dia perlu berdepan dengan Amar Amsyar sebelum perkara ini bertambah serius, dia perlu berjumpa dengan lelaki itu.  Enjin kereta dihidupkan, dihala kereta menuju ke kondo kepunyaan Amar Amsyar.  Nasibnya tidak baik, lelaki itu tidak ada dirumahnya.  Hakimi mengambil keputusan untuk pulang ke rumahnya saja.  Badan yang letih dan melekit perlu disegarkan.  Dia mahu berehat secukupnya, esok dia perlu menjengah Kazrina di hospital.  Biarpun Kazrina melarangnya, dia mahu menolong wanita itu.  Dia mahu wanita itu tahu masih ada lagi insan yang sudi menghulurkan bantuan disaat wanita itu memerlukannya.

 

Mike merenung jauh dari atas balkoni biliknya.  Angan-angannya ingin bersama Kazrina Atirah masih samar-samar.  Dia ingat bila Amar Amsyar berpisah dengan Kazrina, dia akan cuba memikat semula wanita itu.  Sayang seribu kali sayang, hati wanita itu keras, dia hanya cintakan Amar Amsyar.  Pertemuannya dengan Kazrina berakhirnya dengan pertelingkahan yang besar.  Dia sendiri tidak dapat mengawal amarah, Kazrina banyak menduganya.

 
“Kazrina, saya cintakan awak. Saya sanggup terima awak semula sebaik saja Amar Amsyar keluar dari hidup awak.”rayu Mike, tangan wanita itu cuba digapai namun ditepis oleh Kazrina.

 
“Tengku Mikhail Khazi, awak sedar tak apa yang awak cakapkan ni.  Awak sedar tak?”bentak Kazrina.  Tahap kesabarannya menipis, lelaki ini sekali lagi datang menganggunya dipejabat.  Sejak dia tahu kebenaran tentang lelaki ini, Kazrina sedaya-upaya cuba mengelakkan diri dari bertembung dengan lelaki ini.

 
“Saya sedar, sebab itu saya datang untuk melamar awak.  Sayang, please be mine.”dihulurkan kotak kecil berisi cincin kepada Kazrina.  Wanita itu menjeling sekilas.”Tak faham bahasa rupanya lelaki ini,  Mana mungkin dia menerima lamaran sedangkan dia masih lag isteri pada Amar Amsyar.’

 
“Maaf Tengku Mikhail, I’m not interested.  Afterall, I still married to Amar Amsyar.”sinis saja jawapan dari Kazrina.  Mike masih tersenyum lebar, masih tidak mahu putus asa.

 
Soon dear, soon. He will divorced you.”dengan yakin Mike berkata begitu.  Kazrina begang, lelaki ini sengaja nak naikkan darahnya.


If he divorced me, I won’t accept your proposal walaupun Tengku lelaki terakhir dimuka bumi ini.”Mike tersentak, tidak percaya dengan kata-kata yang keluar dari mulut wanita pujaan hatinya. 

 
You will regret Kazrina, by the time you come and begging me to accept you.  I shall turn you down with my pride.”dengan angkuh Mike berkata sebelum menghempaskan daun pintu meninggalkan pejabat Kazrina awal pagi semalam. 

 
With my pride?’ Huh! kononnya, tapi alih-alih dia yang terluka sendiri. Mike meneguk rakus air berbuih yang ada dihadapannya, itulah salah satu terapi untuk dia menenangkan fikiran.  Sejak dia belajar di England, air setan itu telah menjadi teman setianya.  Akal jahatnya mula merancangkan sesuatu.  Dia mahu Amar Amsyar bercerai dengan Kazrina dengan talak tiga, supaya senang untuk dia memiliki wanita itu.  Dia percaya, apabila Amar Amsyar telah melafazkan talak itu, mereka berdua tidak boleh bersatu kembali kecuali mencari ‘cina buta’.  Dan ketika itu dia akan mengambil kesempatan dalam kesempitan Amar Amsyar.  Dia akan berpura-pura mahu menolong sepupunya, padahal dia sendiri akan menjerumuskan sepupunya itu.  Dia akan merampas Kazrina Atirah dari gengaman Amar Amsyar untuk selama-lamanya. 

 
“Kau tengoklah nanti Kazrina, kau akan jadi milikku.”ketawa bergema diruang balkoni rumahnya.  Nasib baik banglonya berjauhan dengan kawasan kejiranan, jika tidak pasti jiran-jiranya terganggu dek ketawanya itu.

 
=====================================================================
 
Bab 9

 
Amar Amsyar kegelisahan, sejak semalam hatinya berdebar-debar.  Tidak tahu apa yang menyebabkan hatinya begitu, tidak tenang.  Ditenung wajah Kazrina yang tersenyum dibingkai gambar terletak disisi meja tidurnya.  Diambil gambar itu, cuba mencari sesuatu yang ada diraut wajah manis.  Masih gagal mencerna, mindanya tidak lagi seperti dulu.  Tidak ada satu pun ingatannya terhadap wanita ini, siapakah dia.  Lamunannya berlalu pergi, digantikan dengan bunyi deringan telefon.

 
What’s up Lim?”Amar Amsyar menerima panggilan telefon dari sahabatnya yang merupakan mekanik terkemuka.

 
“Evo lu sudah siap, bila mahu ambil.” Lega hatinya, kereta kesayangan sudah siap untuk dipandu uji.  Sudah lama pula rasanya tidak berlumba di litar.

 
Good, esok saya datang.  Ada sesiapa nak test sama saya punya Evo.”alang-alang nak test, mesti ada saingan sekali.  Harap-harap ada yang sudi.

 
Ada, itu budak lama jugak.  Nama street dia Chikoy, lu kenal kan?” budak lama nak race dengan aku. Bagus juga, dah lama tak test power dengan budak hingusan tu.

 
“Okay Lim, aku on. Berapa dia nak? Sebelah tangan tak main.”tawaran yang selalu aku kenakan pada sainganku.  Aku dengar Lim galak ketawa, sakit pula telinga.

 
“Wa sudah cakap, 10K dan hadiah special. Dia setuju, sekarang tunggu green light dari lu saja.” Amar Amsyar tersenyum, jerat sudah mengena.  Dia pasti kemenangan berpihak kepadanya, yang paling penting hadiah special itu. 

 
“Okay Lim, gua on.  Lu arrange time and date. Seelok-eloknya seminggu dari sekarang.” Aku dengar Lim setuju, hanya tunggu dia beritahu sainganku saja.  Selesai berbicara aku hubungi Mike pula.

 
“Bro, aku ada game.  Next week, care to join?”pelawaku.

 
“Woo..woo..calm down. Kau baru saja baik dah nak buka game. Gila apa?” marah Mike.  Tidak percaya Amar Amsyar ingin berlumba semula.

 
“Aku serius, lagipun Evo aku dah lama tak mengaum.”kata-ata Amar Amsyar membuatkan Mike terkejut besar.  Ingatan sepupunya sudah pulih kah?

 
“Bro, kau dah pulih ke? Ingatan kau dah kembali.”pertanyaan Mike membuatkan Amar Amsyar ketawa kuat.  Mike menjauhkan telefon bimbitnya dari melekap terus telinga, bingit!

 
“Ingatan aku macam biasalah bro, kau ingat aku dah gila ke? Aku waras okay.” Mike menggaru kepalanya yang tiba-tiba gatal pula. “Ini Amar Amsyar yang baru ataupun Amar Amsyar 3 tahun yang lepas.”

 
“Okaylah bro, aku malas nak bertekak dengan kau.  Just tell me when, I’ll just drop by to see you.”malas nak panjangkan cerita, Mike setuju saja.  Dalam otaknya sudah merencana sesuatu.  Dia mahu membawa Kazrina Atirah, dia mahu wanita itu kenal siapa sebenarnya suaminya itu.

 


Hakimi Lufti berlegar-legar di sekeliling wad yang menempatkan Kazrina.  Dia masih tidak percaya wanita itu bertindak nekad.  Keluar dari hospital sebelum sempat sembuh sepenuhnya, sekarang dimana harus dia cari wanita itu.  Di bergegas semula ke pejabat, ingin bertanya dikalangan pekerja lain, namun hampa.  Mereka semua tidak tahu dimana Kazrina tinggal..  Hakimi buntu, tanpa berlengah melangkah kaki ke bahagian sumber manusia.  Ingin bertemu dengan Puan Halijah, mujur wanita berusia pertengahan itu tahu akan alamat kediaman Kazrina.  Selesai bertemu dengan Halijah yang merupakan pengurus sumber manusia dan juga merangkap pembantunya.  Hakimi terus memandu keretanya ke alamat yang diberikan.

 
Pintu pagar tidak berkunci memudahkan Hakimi Lufti masuk ke dalam kawasan rumah.  Pintu grill juga tidak dikunci menyebabkan Hakimi kehairanan.”kenapa pintu pagar dan grill tidak berkunci.  Tak takutkah gadis ini jika ada penceroboh yang cuba masuk.”getus hatinya.  Namun apabila Hakimi cuba memutar tomnol pintu hadapan, kunci pula.”Nasib baik, kalau tidak tak tahulah apa yang berlaku.”Hakimi mengurut dadanya, lega kerana pintu rumah masih berkunci.  Dia cuba mengetuk pintu dengan melaungankan nama Kazrina.  Sayup-sayup kedengaran suara Kazrina menjawab, hati Hakimi sekali lagi lega.

 
Pintu dibuka, Kazrina terpana.  Mukanya berkerut-kerut cuba mengingatkan sesuatu tentang wajah ini.

 
“Dah lupa? Saya Hakimi Lufti.”ujar Hakimi sambil melemparkan senyuman kepada wanita ini.

 
“Oh, Encik Hakimi.  Ada apa? Maaf saya tak boleh bagi encik masuk.”soal Kazrina, dia agak was-was dengan kedatangan lelaki ini.

 
“Oh tak mengapa.  Boleh kita bercakap diluar?” pinta Hakimi sopan. Dia ingin sekali berbual-bual dengan wanita muda ini.  Hatinya bagaikan tercuit untuk mengenali lebih dekat lagi siapa wanita yang bernama Kazrina Atirah ini.

 
“Sebentar ya, saya masuk ke dalam sekejap.” Pintu rumah ditutup semula, Kazrina berlalu ke biliknya. Ingin menukar pakaian sesuai serta megemaskini tudang yang dipakai.  Pintu rumah dibuka dan dibiarkan sedikit terbuka.   Senang jika hendak lari masuk ke dalam jika ada sesuatu yang berlaku.

 
“Sila duduk Encik Hakimi.”pelawa Kazrina, dia juga melabuhkan duduk mengadap lelaki itu.  Hakimi Lufti melemparkan senyuman, kerusi yang ada dihadapannya ditarik sebelum dia duduk.

 
“Awak sihat?”perkataan pertama keluar dari mulut Hakimi Lufti.   

 
“Macam yang encik tengok, saya sihat walafiat.”jawab Kazrina pula.

 
“Baby?”sapanya mesra.  Ungkapan ini membuatkan Kazrina terpaku, “Bukankah ayat ini sepatutnya ditanyakan oleh si suami dan bukan orang lain.”  Kazrina menunduk, sayu rasa hatinya.

 
“Maafkan saya. Jika awak rasa tak selesa. tak usah dijawab pertanyaan saya tadi.”Hakimi memohon maaf bila menlihat Kazrina hanya diam membisu.

 
“Tak, saya okay. Baby pun okay.  Terima kasih sebab hantarkan saya ke hospital tempoh hari.”

 
“Oh! Tak mengapa, lagipun salah saya juga. Maaf sekali lagi, boleh saya tahu siapa bapa kepada anak ini.”Kazrina tersentak, tidak menyangka Hakimi akan bertanyakan soalan ini kepadanya. Kazrina mengeluh, Hakimi masih setia menanti.

 
“Saya rasa tak perlu awak tahu siapa dia Encik Hakimi, dia dah lama buang kami berdua dalam hidupnya.” Ada nada sayu yang menyapa dipelupuk telinga Hakimi.  Hati lelakinya terusik,”Isteri secantik ini dipersiakan, memang bodohlah Amar Amsyar.”

 
“Awak masih sayangkan dia, maksud saya bekas suami awak.”

 
“Dia masih suami saya sehingga ke hari ini.”jawapan Kazrina buat Hakimi tersentak.  Tidak percaya Amar Amsyar sanggup membiarkan wanita malang ini digantung tak bertali, kejam sungguh.

 
“Maaf, saya tak bermaksud nak…”belum sempat Hakimi meneruskan kata-katanya, Kazrina menyampuk, “Saya faham, awak tak salah.”

 
“Boleh saya tanya dari mana awak tahu alamat rumah saya.” soal Kazrina, sebetulnya sudah lama dia ingin bertanya dengan lelaki ini bagaimana dia memperolehi alamat kediamannya.

 
“Saya..tanya pada pihak sumber manusia tempat awak bekerja.” Kening Kazrina terjungkit, tidak percaya lelaki ini bertindak sejauh ini.

 
“Takkan pihak sumber manusia nak bagi informasi ini kalau awak bukan sesiapa pada saya.”tutur Kazrina tidak percaya dengan kata-kata lelaki ini.

 
“Betul, saya pergi berjumpa dengan Puan Halijah sendiri dan beliau yang beri alamat ini pada saya.”ujar Hakimi sungguh-sungguh.

 
“Bagaimana Puan Halijah boleh percaya kat awak sampai informasi sulit ini diberikan semudah itu.”

 
“Saya cakap yang saya suami awak.”tutur Hakimi menahan tawa dibibir.

 
“Apa!!”membuntang mata Kazrina apabila mendengar kata-kata lelaki itu.  Hakimi pula sudah pecah ketawa apabila melihat reaksi spontan Kazrina.

 
“Tak kan lah saya gila nak cakap macam tu.  Dah sah-sahlah nama kami berdua tak sama. By the way, Saya Mohd Hakimi Lufti.  GM baru jabatan sumber manusia.” Hakimi memperkenalkan dirinya.  Kazrina terkejut, “Rupa-rupanya inilah dia bos baru Puan Halijah. Hensem dan berkarisma orangnya, patutlah rata-rata dikalangan pekerja memuji-muji bos baru ini.” Bisik hati kecil Kazrina. 

 
Hakimi yang perasan dirinya ditenung oleh sepasang mata Kazrina mula berdehem.”Hehemmm..”  Kazrina termalu sendiri, wajahnya mula merona kemerahan.

 
“Kalau macam tu saya balik dulu.  Lagipun tak manis orang tengok saya lama-lama kat sini.”Hakimi segera bangkit, ingin beredar.  Ada kerja yang harus dia lakukan selepas ini.

 
“Terima kasih ya Encik Hakimi kerana sudi membantu dan juga menjenguk saya dirumah.  Encik merupakan majikan pertama yang saya pernah jumpa datang melawat pekerjanya.”tutur Kazrina cuba beramah.  Tidak mahu dikatakan sombong pula, sudahlah majikan datang melawat.

 
“Sama-sama. Lagi satu, please call me Kimi.”Kazrina tersenyum manis, Hakimi terpana.  Senyuman Kazrina membuatkan jantungnya berdetup-detap.

 
“Baik Kimi, tapi dekat ofis saya tetap akan panggil awak Encik Hakimi. Itu protokol yang harus dipatuhi.” Hakimi tersenyum, suka dia mendengar wanita itu memanggilnya begitu.

 
“Okay, but only in the ofis. Outside treat me as you friend.”pesan Hakimi pula. Kazrina tidak menjawab, hanya melemparkan senyuman.  Kereta Hakimi berlalu meninggalkan perkarangan rumah Kazrina. 

 
Diseberang jalan, kelihatan sebuah kereta proton wira tersadai ditepi jalanan.  Gambar-gambar yang berjaya ditangkap disimpan dalam kad memori. “Lepas ini poket aku mesti masyuk punya.  Tengku Mikhail pasti memberikan aku habuan yang banyak, nampaknya tak sia-sia aku mengekori wanita ini.” Fadli, orang upahan yang diupah oleh Tengku Mikhail Khazi untuk menjejaki dimana  Kazrina tinggal.

 
“Hello bos, saya dah jumpa wanita tu.” Selesai berbicara, telefon bimbit dimatikan.  Keretanya terus dipandu meninggalkan tempat persembunyiannya untuk bertemu terus dengan Tengku Mikhail Khazi.  Sebelum itu, Fadli singgah dikedai gambar untuk mencuci gambar-gambar yang berjaya ditangkap.

 
Mike terpegun, gambar-gambar wajah Kazrina berada ditangannya.  Dalam hati dia turut tertanya-tanya siapakah lelaki yang bersama dengan Kazrina.  Kalau Amar Amsyar tahu pasal ini, tentu Kazrina akan diceraikan.  Selepas itu, Kazrina akan menjadi milikku untuk selama-lamanya.


“Macam mana bos, puas hati?” soal Fadli tersengih-sengih.  Mike tersenyum. “Bagus, sekarang aku nak kau siasat siapa orang ini.  Aku nak semua informasi tentang lelaki ini secepat mungkin.”arah Mike tegas, dia ingin kesempurnaan supaya senang untuk dia memikat Kazrina tanpa ada sebarang saingan.

 
No problem bos. Tapi habuannya mestilah lumayan.”Fadli menunjukkan isyarat duit sambil tersengih-sengih lagi. 

 
Mike meregus,”Nah! kerja baru sedikit dah nak minta upah.  Ambik dulu separuh, bakinya selepas selesai semuanya.”sampul surat  coklat berisi wang tunai dicampak ke arah Fadli.  Tersengih-sengih lelaki itu mengambil sampul itu, hatinya berbunga riang. 

 
“Ingat, aku nak semuanya beres dalam minggu ini juga.  Kalau tidak, aku bagi tugas ini kepada orang lain pula.” Mike memberi amaran kepada  Fadli. 

 
“Bos jangan risau, everything still under control. Semua kerja ini saya akan selesaikan dalam minggu ini juga.”janji Fadli membuatkan Mike tersenyum lebar.  Hampir sejam pertemuan mereka akhirnya Mike berlalu pergi meninggalkan Fadli.  Akal jahat bermain dimindanya, dia akan mengirimkan kesemua gambar-gambar ini kepada Amar Amsyar.  Biar sepupunya mengamuk dan menceraikan Kazrina secepat mungkin.


Amar Amsyar termenung panjang, ingatan pada Kazrina Atirah muncul difikirannya.  Dia cuba mencernakan kenangan-kenangan yang wujud diantara mereka berdua.  Tapi sayang, satu pun tidak ada dalam mindanya.  Tangannya mengapai bingkai gambar perkahwinan mereka, dia melihat betapa bahagianya mereka berdua bergandingan diatas pelamin yang serba indah.  Senyuman Kazrina sungguh menawan, dia terpana.  “Inikah dia perasaanku terhadap wanita ini, adakah aku benar-benar menyintai dirinya.”  Dibawa gambar itu dekat ke dadanya, dapat dirasakan degupan jantungnya. “Misya kata Kazrina mengandung, adakah dia mengandungkan anakku. Atau ini semua hanyalah muslihat Misya. Ahhh…sakitnya kepalaku.” Amar Amsyar kembali menarik semula rambutnya, ingin meredakan kesakitan yang mengelubungi.

~Bersambung~

11 comments:

  1. arghhhhhhhhhhh geramnya dekat mike tu! melting dengan kimi.... meluat dengan amar! okey geram hahaha..... best kak has! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baik marah-2. Nnt bila ada satu part, betapa caring nya Mike. Masa tu awk pun turut cair..hehee..

      Delete
  2. siapa hero nya kak has? banyak sangat ni.... kimi macam best je hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tunggulah dik. Ada suspen sikit, sebab ada tiga watak dalam hidup Kazrina. Amar Amsyar, Tengku Mikhail Khazi dan juga Hakimi Lufti.

      Delete
  3. Replies
    1. Tak sure lagi. Sekarang baru setakat bab 21, tapi idea dtg mencurah-curah.

      Delete
    2. ok2... hehe, moga2 kandungan dia selamat lah.. hehe
      smbng cpt sikit ya.. x sbar dah ni, thanks writer

      Delete
  4. Den. ...skejap suker amar....kang jap gi nak c rina tu terima mike....camner tu?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong mana-mana pun boleh.. terima kasih kerana sudi mengikuti kisah cinta Kazrina.

      Delete